.: minXie piXiE :.



independent minx. love ur own self. got reasons to smile, it's hard. family is priority. simple funny homo
sapiens. trust no one. number of bad habits. white is pure. roses are love. it's not easy to pleased others. mind ur own business. don't cramp the head wit trifling thingy. arts resembles the soul. linkin park sounds pleasant to the ears. love story good for the eyes and mind, always! laughter is the best medicine, trust me! but ice cream, chocolate and cheeze cake are the bestest ever medicine in the world. good listener instead of problem solver; troublemaker; no! never take things for granted. mentos; can't live without.

Thursday, November 11, 2010

hiker REEF ku

terdetik nak tulis entry ni bile bace ni


waaahhh....k.wawa perasan tuh and buat rase terharu sebab masih ingat dengan hiker tu. aku kenal dgn k.wawa sejak tahun 2003/2004 dan sekarang dah 2010 dan dia masih ingat! walla!!! mau tak terharu. betul tak.

cite pasal hiker tu. ada sejarah di sebalik hiker ku itu. pergh! ayat nak best je. aku beli hiker tu mase aku belajar kat johor dulu. tahun 2003 ke 2004. beli sebab nak masuk hutan, ade program + berkenan tengok room mate aku pakai. kebetula program tu awal sem, dan faham - faham sajelaa. awal sem masih masyuk. jadi apa lagi. ronda satu batu pahat mencari. mengada kan. banyak pattern lain, brand lain tapi nak REEF jugak. pegilaa pusing kat The Summit tuh. pusing punya pusing, semua kedai yang berkenaan masuk tapi yang dihajati takde. tak puas hati. pegi pulak tengok kat kedai - kedai kasut kat luar The Summit tu, kat sekitar bandar batu pahat tu, takde jugak.

last - last, pegi kedai kasut kat Parit Raja. amek ko! punye pusing kat bandar takde sekali kat pekan yang sekangkang kera dari hostel ade. aku pun cerdik. nak pegi cari kat bandar je, taknak tengok kat pekan dulu. takut pekan kecik takde tapi kat pekan kecik tulaa yang ade. isk3. gelak kan diri sendiri. kalau tak silap harganye mase tu dalam RM50 - RM60 tapi mase aku beli tu ade diskaun. jadi aku beli dalam harga tak sampai RM40. puas hati. dan hiker tu laa yang berjasa pada aku sampai harini. ke mana - mana hiker tu tetap di hati. pegi kelas pun pakai hiker. tapi kat sini kadang - kadang je pakai pegi kelas. kat sini die punye rules in attire agak strict. tak pasal - pasal kene saman. tapi mase diploma dulu memang hiker reef hitam ku yang menjadi pojaan hatiku. masuk 'lab' pun selamba pakai hiker.  ^_^  

sampai hari ni hiker tu masih elok. takde yang cacat tapi ade sikit laa kekurangan. tapak dah makin haus dan talinye dah pudar. ade niat nak beli hiker baru, nike airstripe ke. cheh! bajet nak yang kunun hebat jek. tapi sebab reef masih elok, ku lupakan sahaja angan - angan ku itu. 

fikir - fikir balik, waah! dah dekat 7 tahun kot hiker tuh. aku rase sepanjang aku hidup tu laa kasut yang paling lama bertahan kot. hahahaha

baytie dan reef hitamnya
ok dah. nak tengok cite plak. eh silap! study!
^_^

1 comment:

ciK LyndaWawa said...

hahahaha....
saya kan kawan yang baik...

nasib bek part2 'dalam' saya tak tahu..
klu tak sampai sekarang saya boleh ingat..
hahahahahaha..jgn marah aaa.....
=)

tahan lame laa hiker tu....


hehehe