.: minXie piXiE :.



independent minx. love ur own self. got reasons to smile, it's hard. family is priority. simple funny homo
sapiens. trust no one. number of bad habits. white is pure. roses are love. it's not easy to pleased others. mind ur own business. don't cramp the head wit trifling thingy. arts resembles the soul. linkin park sounds pleasant to the ears. love story good for the eyes and mind, always! laughter is the best medicine, trust me! but ice cream, chocolate and cheeze cake are the bestest ever medicine in the world. good listener instead of problem solver; troublemaker; no! never take things for granted. mentos; can't live without.

Wednesday, November 10, 2010

Special Entry : Khairul Mufidah Binti Ismail

tadi tengah aku dok layan fb, terdetik nak tengok kawan lama aku ni. pastu terdetik pulak nak tengok satu website ni. bila aku buka dan aku baca, rasa seronok pulak. penulisan yang ringkas tapi padat dan mampu buat kita berfikir semula. kat dalam blog tu, dia cerita pasal pengalaman dia sepanjang mengajar di sekolah rendah di Sarawak. buat aku terfikir "macam mane agaknye kalau aku ada di tempat dia ye?" hmmmphhh...

dan siapa sangka dia sekarang dah jadi seorang cikgu. muka dia memang garang. sorry kalau kasar bunyinye tapi bila tengok muka dia tu mcm clueless, macam takde perasaaan pun ade. haip! itu first impression je. korang ni pandai - pandai nak jadi batu api ye. lupa lak nak bagitau. dia tu tunang orang laa. haaa!!! apa korang fikir ni. isk3. tak baik tau fikir bukan - bukan. sebenarnye  nak buat entri khas untuk pasangan ni. kira macam special entry gitu. dan sebenarnye jugak aku tak kenal tunangnye pun yang cikgu ni, tapi kenal baik dengan tunangnya yang si gadis. haa! tulaa...korang fikir lagi macam - macam. tak baik. isk3.

actually, aku kenal tunang yang jejaka ni pun dari tunang si gadis ni. si gadis ni satu 'u' dengan aku mase aku buat diploma kat johor dulu. si gadis ni buat degree pas matrik. kenal dan jadi sangat baik dan rapat. aku ingat lagi dia cerita pasal kisah cinta diorang. macam ni si gadis mengadu si jejaka ni macam tiada perasaan, cool semacam. maaf ya si jejaka. harap tidak ambil hati. ini kisah lame. alaa...gosip - gosip zaman dulu. =) macam mana teruja si gadis bila dapt kiriman dari seberang laut khas dari si jejaka dan macam mana si gadis menangis teresak bila si jejaka terpaksa membatalkan 'plan' mereka secara 'last minute'. aku ingat lagi sebab mase hari kejadian aku ada dalam bilik si gadis. lepas jawab call tiba-tiba si gadis sembam muka ke katil dan menangis. adoi! aku gelabah gak masa tu sebabnye aku tau nak pujuk orang ni. adeh!!! aku ingat lagi.

aku ingat gak mase aku last sem. bilik si gadis ni dah jadi macam bilik kedua aku sampai bilik aku sendiri dah jadi macam hotel. apa tak nye. makan, tidur, lepak semua kat bilik si gadis. bilik aku hanya untuk tukar baju. balik kelas terus check - in bilik kedua. beli makanan, buka puasa sama- sama. ops! harap si gadis tidak menyampah sebab selalu sangat melepak di biliknya.  ^_^ kongsi cerita - cerita panas. kisah 'hot crush' dan 'krisis' aku. macam - macam kita share masa tu kan. and thank you for being such a good listener and advisor to me.

tapi walau apa pun, alhamdulillah. mereka dah selamat bertunang. aku yang happy sangat. walaupun tak lama aku kenal si gadis ni tapi sedikit sebanyak aku tahu pasal kisah cinta jarak jauh mereka. dah laa masa belajar dah jauh, ni si jejaka dapat posting di sarawak pulak. aduh!!! memang dugaan kan. tapi tu semua bukan alasan. hasilnya selamat bertunang dan insya allah akan bersatu hujung bulan ni. tahniah buat si gadis dan si jejaka.

khai, sorry sebab besar kemungkinan kbyt tak dapat datang. ada final exam paper mase tu. wardah punya pun rase tak datang. plan nak buat 'small gathering'; ke tmpt wardah then ke tempat khai tapi plan macam tak berapa menjadi. ape pun, selamat menempuh alam perkahwinan. semoga berbahagia ke akhir hayat dan menjadi isteri yang solehah. kali ni mungkin tak dapat jumpa tapi mungkin lain kali. mase kenduri kbyt pulak nanti ke. hehe  ^_^


p/s: opps...entry kali ni agak panjang. dah name special entry kan.  =)

1 comment:

ciK LyndaWawa said...

tahniah untuk khai..
panjang jodoh diorang tu=)